رتبه بندی بهتر در گوگل
پنج شنبه 22 تير 1402 ساعت 16:21 | بازدید : 223 | نویسنده : درسا

آیا گوگل واقعا 200 فاکتور رتبه بندی دارد؟ در این مقاله سئو می‌خواهم ۱۱ نکته در مورد فاکتورهای گوگل را به شما آموزش دهم و نتایجی را که در آینده خواهید گرفت را تضمین کنم. هرگز برای شما سخت نبوده است که بتوانید این روزها عواملی را که بر رتبه گوگل تاثیر می گذارد به خاطر بسپارید و اغلب به آنها توجه کنید. گوگل هر روز الگوریتم های خود را با سرعتی بی سابقه به روز می کند. مواردی که در گذشته بر رتبه شما تأثیری نداشت، ممکن است این روزها برای شما مؤثر باشد.
برعکس آن نیز اتفاق می افتد. این بدان معنی است که عواملی که موقعیت شما را در گذشته تعیین می کردند، ممکن است این روزها دیگر به شما کمکی نکنند. علاوه بر همه این مسائل، اطلاعات زیادی هم درست و نادرست وجود دارد که نمی دانید به کدام یک اعتماد کنید. شما اغلب با مقالاتی مواجه می شوید که نویسنده به شما می گوید که با شواهدی به تاثیر یک موضوع در رتبه بندی گوگل دست یافته است. در این مقاله می خواهم یک رویکرد را انتخاب کنم و مستقیماً به بررسی گوگل بروم.

اطلاعات بیشتر

در این مقاله می‌خواهم فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی گوگل را بررسی کنم و تاثیر آن‌ها بر جستجو و سئوی مخاطبان را به شما آموزش دهم. اول از همه میخوام یه چیزی رو براتون توضیح بدم که به نظرم بیشتر شبیه افسانه است. گوگل 200 فاکتور رتبه بندی دارد. البته نمی توانیم ثابت کنیم که 200 فاکتور رتبه بندی وجود ندارد.

به نظر می رسد عدد 200 در سال 2009 سرچشمه گرفته باشد، زمانی که مت کاتز از گوگل اشاره کرد که گوگل از بیش از 200 متغیر در الگوریتم های خود استفاده می کند. بیش از یک دهه از آن زمان می گذرد و بسیاری از عوامل مانند HTTPS تغییر کرده و بهبود یافته اند و این روزها وضعیت تا حدودی تغییر کرده است. حتی اگر فرض کنیم که عدد 200 در آن زمان کاملاً صحیح بود، از آن زمان گوگل یک یا دو مورد را به این عوامل اضافه کرده است. بنابراین اولین واقعیتی که در این مقاله به آن پرداختیم این است که مبحث 200 فاکتور رتبه بندی درست نیست.

گوگل از آن زمان تا کنون راه درازی را پیموده است. همچنین فاکتورهای رتبه بندی جستجوی زیادی وجود نداشت و اکنون ظاهر شده اند. با تمام این مسائل، دانستن برخی از این عوامل اصلی و نتایج آنها می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. البته، ما نمی‌توانیم لزوماً تأثیرات آن‌ها یا تفاوت‌ها در نحوه کار با هم را درک کنیم، و همچنین نمی‌توانیم نحوه تأثیر هر یک بر الگوریتم‌های دیگر را در نظر بگیریم.

اما عوامل شناخته شده ای وجود دارد که می تواند به ما در درک این الگوریتم ها و بهبود وضعیت کسب و کار شما کمک کند. تا جایی که بررسی کردیم، توانستیم 11 مورد از موارد اصلی و متمایز رتبه بندی گوگل را برای شما بیاوریم تا بتوانید آنها را بشناسید و در کسب و کار خود به خاطر بسپارید.
1. محتوا به عنوان فاکتور رتبه بندی گوگل
به طور کلی محتوا اساس جستجوی گوگل است. به همین دلیل موتورهای جستجو اختراع شدند. آنها برای اینکه جستجوگرها بتوانند محتوا را راحت تر پیدا کنند ایجاد شده اند. اگر محتوا وجود نداشته باشد، گوگل وجود ندارد. به این نکته توجه کنید که محتوا عامل اصلی رتبه بندی در نظر گرفته می شود. این مورد نیز در منبع (چگونه گوگل کار می کند) است و نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل را توضیح می دهد. الگوریتم‌ها محتوای صفحات مختلف را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا با موضوعی که مخاطب شما جستجو می‌کند مرتبط است یا خیر.

اسناد زیادی وجود دارد که این موضوع را تایید می کند، اما به این معنی نیست که شما باید یک مقاله را فقط به دلیل داشتن URL بیشتر در سایت خود قرار دهید و از آن استفاده کنید. وقتی گوگل می خواهد محتوای خاصی را بررسی کند، به دو چیز بیشتر توجه می کند، کیفیت محتوای شما و ارتباط آن با موضوعی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند. بنابراین باید این دو مورد را در محتوای خود در نظر داشته باشید و به آنها توجه کامل داشته باشید. به عبارت دیگر باید توجه داشته باشید که مطالب شما به خوبی نوشته شده باشد و هیچ غلط املایی و گرامری نداشته باشد.

اگر می بینید که این موضوع را دنبال کرده اید، وقت آن است که بررسی کنید و ببینید آیا محتوایی که ایجاد کرده اید با جستجوهای محتوای شما مرتبط است یا خیر. خودتان محتوایی را انتخاب کنید که این ویژگی را دارد. این موارد به احتمال زیاد توسط گوگل در نتایج جستجوی بیشتر نشان داده می شوند.
2. هسته ضروری در اینترنت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی گوگل
اگر می‌خواهید سلسله مراتب اهمیت فاکتورهای رتبه‌بندی در گوگل را در نظر بگیرید، می‌توانید کاربردپذیری وب‌سایت خود را تقریباً در همان دسته محتوای خود قرار دهید. در اینجا تقریباً گفته می شود که محتوای شما معمولاً با ارزش هر یک از این عوامل مرتبط است. همچنین به طور کلی گوگل ترجیح می دهد کاربران را به سایت هایی معرفی کند که تجربه کاربری بهتری را برای سایر کاربران فراهم کنند. گوگل تجربه کاربری یک وب سایت را در سه فاکتور به نام Core Web Vitals رتبه بندی می کند. این سه فاکتور در سال 2020 معرفی شدند و در سال 2021 به عنوان فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته شدند، همچنین می توانید به این مقاله از گوگل مراجعه کنید:

امروز به همه اطلاع می‌دهیم که معیارهای تجربه صفحه ما که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد در ماه مه 2021 منتشر خواهد شد. این معیارها ترکیبی از Core Web Vitals با چند مورد دیگر مانند سازگاری با تلفن همراه، امنیت HTTPS و پیروی از چند دستورالعمل دیگر هستند. .

گوگل همچنین قصد دارد هر سال Core Web Vitals را به روز کند. و در این آپدیت ها مواردی را که تجربه کاربری خوبی وجود دارد را در نظر می گیرد. هنگامی که Core Web Vitals به فاکتورهای رتبه بندی جستجو اضافه شد، شامل سه عامل زیر بود:

بزرگترین رنگ محتوا (LCP): اندازه گیری مدت زمانی که طول می کشد تا بزرگترین تصویر یا متن ظاهر شود.
تأخیر ورودی اول (FID): مدت زمانی که مرورگر برای باز کردن یک صفحه در هنگام باز کردن آن توسط کاربر نیاز دارد را اندازه گیری می کند.
تغییر چیدمان تجمعی (CLS): سازگاری بصری را اندازه گیری می کند و تعیین می کند که آیا تغییرات صفحه در هنگام بارگیری کاربر زیاد است یا خیر.
3. سرعت وب سایت شما به عنوان یک عامل موثر در رتبه بندی در گوگل
خوشبختانه، شما می توانید آن را در دسته حقایق خود قرار دهید. گوگل نیز در سال 2010 آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اعلام کرد. آنها در این مقاله گفتند:

شاید شنیده باشید که اینجا در گوگل ما به سرعت سایت اهمیت زیادی می دهیم. بنابراین از امروز ضریب سرعت را به عنوان فاکتور رتبه بندی در جستجو قرار می دهیم.

در واقع آنها در تیرماه سال جاری از این فاکتور به عنوان ضریب رتبه بندی گوشی های موبایل یاد کردند. ظاهرا گوگل تا آن زمان به سرعت نمایشگرهای دسکتاپ متکی بود و از آن زمان این ویژگی را برای تلفن های همراه نیز در نظر گرفته است. نحوه افزایش سرعت وب سایت را بخوانید.

4. سازگاری وب سایت برای تلفن های همراه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی گوگل
اینکه می‌توانید سایتی ریسپانسیو و سازگار با موبایل داشته باشید، می‌تواند عاملی برای نشان دادن سایت شما توسط گوگل در نتایج جستجوی مشتریانتان باشد. همانطور که می دانید ریسپانسیو بودن وب سایت در ارتقاء وب سایت بسیار مهم است.

5. عناوینی که به تگ های سایت خود اختصاص می دهید یک فاکتور رتبه بندی در گوگل هستند
شما نباید خیلی تعجب کنید که برچسب های عنوان به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو در نظر گرفته می شوند. همه ما قبلاً این را می دانستیم، اما بهتر است به خود یادآوری کنید و همیشه این را در وب سایت خود به خاطر بسپارید. جان مولر از گوگل نیز در مورد آن صحبت کرد و آن را به عنوان یک عامل مهم در رتبه بندی جستجو تایید کرد.

6. لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی در گوگل
لینک ها یا بک لینک ها یک فاکتور تایید شده برای رتبه بندی گوگل هستند. در سال های مختلف بارها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی وب سایت ها مورد توجه قرار گرفته اند. مت کاتز از گوگل نیز اشاره کرد که احتمالا سال ها طول می کشد تا این فاکتور به عنوان یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی پس از راه اندازی الگوریتم Rank Brain تبدیل شود. اما به طور کلی فاکتور لینک یک عامل خوشحال کننده است و می تواند باعث شود سایت شما بازدید کننده بیشتری پیدا کند و شما را در موقعیت های بهتری در نتایج جستجوی بازدیدکنندگان قرار دهد. اما در آینده، محاسبات پیوند ممکن است با محاسبات انتساب موجودیت جایگزین شوند، اما آن روز هنوز خیلی فاصله دارد و شما همچنان می توانید از لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی جستجو در سایت خود استفاده کنید.

7. Anchor Text به عنوان فاکتور رتبه بندی گوگل
در این بخش، لینک هایی که در سایت خود قرار می دهید را به عنوان محتوای اصلی در نظر نمی گیریم. در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که برخی از لینک هایی که از یک سایت معتبر در سایت خود قرار می دهید می تواند به رتبه سایت شما کمک کند. این مورد در بحث لینک بررسی شد و کاملا تایید شد. با این حال، این نشانه ای است که باید بررسی شود. همیشه وب سایت خود را بررسی کنید که از anchor text به عنوان نشانه ای برای افزایش بازدید از وب سایت خود استفاده کرده اید.

اما به یاد داشته باشید که این مورد نباید بیش از حد استفاده شود. به هر حال آنچه در این زمینه باید توجه کافی داشته باشید این است که Anchor Text سال ها پیش در راهنمای سئو ذکر شده و هنوز هم همینطور است.

همچنین مولر طی یک سخنرانی این موضوع را تایید کرد و گفت از Anchor Text استفاده کنید زیرا موضوع صفحه وب سایت شما را تقویت می کند و مخاطبان شما را افزایش می دهد.

گوگل نیز این استراتژی را توصیه کرد. اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است متن را با عبارات کلی مانند اینجا کلیک کنید یا این صفحه را ببینید. باید کاری کنید که انکر تکست صفحه ای را که به آن لینک شده است توصیف کند تا مخاطبان شما تا حدودی با آن صفحه آشنا شوند. با این کار می توانید زمینه بیشتری را به گوگل بدهید تا سایت خود را در مکان بهتری نشان دهد. با تمام این اوصاف، اگر این کار بیش از حد انجام شود، می تواند باعث شود که محتوای خوب شما مخاطبان کمتری داشته باشد.

همچنین توجه داشته باشید که اگر اکثر لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند دارای این ویژگی باشند، ممکن است گوگل سایت شما را به کاربران کمتری نشان دهد یا آن را از لیست حذف کند. بنابراین بهتر است تا جایی که لازم است از این قابلیت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

8. قصد و رفتار کاربران شما به عنوان یک فاکتور رتبه بندی گوگل
هدف کاربر شما بیشتر مجموعه ای از نشانه ها در نظر گرفته می شود تا یک علامت واحد. اما در این قسمت می خواهم آن را به همراه لینک ها بررسی کنم و در جای بالایی قرار دهم. دلیل اینکه آنها با هم گروه می شوند این است که می توان آنها را با هم به عنوان یک گروه حساب کرد. برای در نظر گرفتن شواهد در مورد قصد کاربران خود، بهتر است به RankBrain توجه کافی داشته باشید. RankBrain معمولاً به عنوان یک سیگنال یا همان علامت نشان داده می شود، اما بهتر است به عنوان یک الگوریتم تفسیر سیگنال به آن نگاه کنید. البته این فقط بحث در مورد معنای آن است. این چیزی است که گوگل در مورد آن می گوید:

اگر RankBrain کلمه یا عبارتی را ببیند که تشخیص نمی‌دهد، دستگاه می‌تواند کلمات یا عباراتی را که فکر می‌کند معنی یکسانی دارند حدس بزند. به این ترتیب نتایج جستجو به شیوه ای کارآمدتر برای کاربران ارائه می شود.

بنابراین اگر به گفته‌های گوگل دقت کنید، RankBrain همیشه دقیقاً مانند یک نامه و نحوه فکر ما از آن رفتار نمی‌کند. به عنوان یک مترجم بین موتورهای جستجو و افرادی که در حال جستجو هستند عمل می کند و آن را برای موتورهای جستجو نامشخص می کند و آنها می توانند بهترین نتایج را به کاربران شما نشان دهند. در هر صورت همیشه به این نکته توجه داشته باشید که همیشه قصد کاربر اول نشان داده می شود.

اگر به جنبه های رفتاری کاربران نگاه کنید، متوجه می شوید که گوگل بسیاری از موارد را به طور کامل تایید نکرده است و من در اینجا به آنها نمی پردازم. بحث من در اینجا عمدتاً با مواردی است که کاملاً توسط Google تأیید شده است و می توانید از آنها برای افزایش موقعیت خود در نتایج جستجو استفاده کنید.

9. منطقه جغرافیایی به عنوان فاکتور رتبه بندی گوگل
به راحتی می توان درک کرد که منطقه جغرافیایی شما و منطقه ای که کاربران شما در آن هستند تأثیر زیادی بر نتایج جستجوی آنها دارد. بنابراین باید در زمان بهینه سازی خود به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

10. HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو
این عامل برای شما اهمیت خاصی ندارد و عامل مهمی به حساب نمی آید. اما این را می توان به راحتی تایید کرد. همانطور که گوگل در 6 آگوست 2014 به این موضوع اشاره کرد و گفت:

ما شروع به استفاده از HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی سبک کردیم. این موضوع کمتر از 1٪ از برنامه های جهانی را شامل می شود. و همچنین آن آیتم در مقایسه با چیزهایی مانند محتوای ارزشمند ارزش کمتری دارد. اما شاید با گذشت زمان تصمیم بگیریم که ارزش آن را افزایش دهیم و این فرصت را به مدیران سایت بدهیم تا از این ویژگی خوب استفاده کنند.

11. اعتبار دامنه به عنوان فاکتور رتبه بندی در گوگل
اگر اخبار و مطالب مختلفی را دنبال کنید، ممکن است در صحت این موضوع دچار تردید شوید. پس چرا باید به اعتبار دامنه اهمیت دهید؟ چیزی که بیل هرتز گفت در مورد معیار Moz نبود، بلکه در مورد این بود که یک دامنه قدرت خودش را دارد، بنابراین آن دامنه و میزان قدرت باعث رتبه بندی آن سایت می شود. اما مولر میزانی از موسی ذکر کرد و پاسخ کاملی به این سوال نداد.

اما در جای دیگر گفت:

اینها موضوعاتی هستند که می توانید برای رتبه بندی هر یک از آنها در نظر داشته باشید. و مقدار کمی از هر دو در رتبه بندی تاثیر دارد.

این مسائل را می توان در دو مورد در نظر گرفت، یعنی صفحات وب سایت شما به صورت جداگانه و یک نمای کلی از وب سایت شما. این موضوع به نکته مهمی در رتبه بندی وب سایت شما اشاره دارد که باید به آن توجه داشته باشید و همیشه به خاطر بسپارید. همچنین باید بدانید که گوگل به سایت هایی با سابقه قابل اعتماد پاداش و ارزش می دهد و هر روز محتوای مفید و عالی ایجاد می کند. پس سعی کنید وب سایتی معتبر با محتوای مفید و برجسته در اختیار کاربران خود قرار دهید. در پایان این مقاله، بهتر است بدانید که با وجود الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید گوگل، چیزهایی که فکر می‌کنید در مورد رتبه‌بندی گوگل می‌دانید، روز به روز نامعتبر می‌شوند.

همچنین، خوب است بدانید که یادگیری ماشین ممکن است تنها بخشی از عوامل متعادل کننده ای باشد که مهندسان به موتورهای جستجو اضافه می کنند. اما مطمئن باشید که زمان زیادی طول نمی کشد تا آنها وظیفه فاکتورهایی را که هنوز برای رتبه بندی در نظر گرفته نشده اند بر عهده بگیرند. به طور کلی باید به دنبال ویژگی های مشترک مجموعه ای از نتایج خوب باشید و از آنها در محاسبات سایت خود استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا وب سایت بهتری ایجاد کنید و مشتریان خود را به سمت خود جذب کنید و به یاد داشته باشید که تعداد فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند دقیقا مشخص نیست، اما باید بهترین ها را انتخاب کنید. آنها را بشناسید و از آنها برای بهبود وب سایت و افزایش مشتریان خود استفاده کنید.

عواملی که در سال های آینده در ارتقای وب سایت موثر خواهند بود
به طور کلی، اگر بخواهیم اصول سئو را برای شما تعریف کنیم، می‌توان گفت که سئو بر اساس خواسته‌های کاربر و ارائه یک تجربه خوب که نیازهای او را برآورده می‌کند، شکل می‌گیرد. یک وب سایت خوب باید سهولت استفاده را برای مشتریان خود فراهم کند، خود را مشهور و روشنفکر نشان دهد و اطلاعات قابل اعتمادی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پاور ژل بتن، خرید پاور ژل و روان کننده بتن
چهار شنبه 26 آبان 1400 ساعت 11:51 | بازدید : 490 | نویسنده : درسا

پاور ژل بتن یکی از افزودنی های شیمیایی و مکل های بتن است.

این ماده دارای ترکیبات میکروسیلیکا و کربوکسیلات است.

مزایای استفاده از پاور ژل بتن:

  • کاهش میزان آب مصرفی
  • افزایش مقاومت و استحکام بتن
  • امکان ساخت بتن های نفوذ ناپذیر
  • مناسب برای انواع بتن های مسلح و غیر مسلح
  • کاهش دهنده نسبت آب به سیمان
  • افزیش مقاومت فشاری بتن

پاور ژل

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ خود خوش امدید
0 0 ساعت 0:0 | بازدید : 475 | نویسنده : درسا
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

نویسندگان
آرشیو مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 45
:: بازدید ماه : 144
:: بازدید سال : 962
:: بازدید کلی : 3262